Current Μάρτιος 2015

Déjà vu

dejavuΔύο απανωτές εγκύκλιοι στα σχολεία παραπέμπουν αυτό τον καιρό σε άλλες εποχές. Το ένα είναι η εγκύκλιος που πήρε δημοσιότητα και αφορά το σφράγισμα των σχολείων με τους μαθητές μέσα, λόγω έκλειψης του ήλιου. Δεν ξέρω σε ποια εποχή μπορεί να τοποθετηθεί. Τόσο μακρινή που ούτε ένα deja vu ούτε μια μετεμψυχωτική εμπειρία θα μπορούσε να ανταποκριθεί.  Στην αρχή φάνηκε σαν τρολάρισμα με πολύ χιούμορ αλλά οι «φρουροί» που τοποθετήθηκαν στις πόρτες  από τον διευθυντή το διέψευσαν. Αλλά ας πάμε και σε κάτι λιγότερο γνωστό.

Κάτι που δεν ήρθε στα σχολεία από το υπουργείο αλλά όπως φαίνεται στέλνεται κατά το δοκούν από το γραφείο που είναι υπεύθυνο για τη διεξαγωγή της παρέλασης. Μ’ άλλα λόγια είναι ένα έγγραφο που εξακολουθεί να υπάρχει εδώ και δεκαετίες και κοινοποιείται στα σχολεία με εξειδικευμένες οδηγίες που αφορούν όχι μόνο την οργάνωση της παρέλασης και των συμπαρομαρτούντων τελετών αλλά και τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να παρελάσουν οι μαθητές! Ας απολαύσουμε δυο αποσπάσματα με την ελπίδα ότι δεν θα κουράσουν.

«Προκειμένου να εξασφαλιστεί η επιτυχία της Παρέλασης, οι συνοδοί των τμημάτων καθηγητές Φυσικής Αγωγής, πρέπει να προσέξουν και να επιμείνουν με σχολαστικότητα στα παρακάτω σημεία:

  • Στην απόλυτη στοίχιση και ζύγιση.
  • Στην τήρηση των κανονικών αποστάσεων – διαστημάτων .»

Και βέβαια για το σημαιοφόρο: «Εφιστάται η προσοχή στο γεγονός ότι ο σημαιοφόρος πρέπει να φέρει το κοντάρι της σημαίας στο αριστερό ισχίο (λεκάνη) στη σκύτινη υποδοχή του, να κρατεί αυτό με το αριστερό του χέρι στο ύψος του ώμου (με την παλάμη εστραμμένη προς τα μέσα, τα δάχτυλα να κλείνουν προς το θώρακα) και σε θέση ημικατακόρυφη. Κατά την παρέλαση και ειδικά μπροστά από το τιμώμενο πρόσωπο και στο ύψος του Β’ δείκτη, η σημαία φέρεται (με ζωηρή κίνηση) από την ημικατακόρυφο σε κατακόρυφο θέση και στη συνέχεια, στο ύψος του Γ’ δείκτη η σημαία επανέρχεται στην αρχική της θέση. Κατά την απόδοση τιμών της σημαίας, οι παραστάτες, πλην του 1ου δεξιά και ο σημαιοφόρος θα χαιρετήσουν με στροφή του κεφαλιού τους, προς το τιμώμενο πρόσωπο.»

Κάποιος ιντερνετικός φίλος βρήκε το πρωτότυπο σε άλλη φυσικά γλώσσα: «Ο σημαιοφόρος φέρει τον κοντόν της Σημαίας εις το αριστερόν ισχίον επί της σχυτίνης υποδοχής του, κρατεί τούτον δια της αριστεράς χειρός εις το ύψος του ώμου (λαβή δευτέρα ) ήτοι παλάμη προς τον Σημαιοφόρον αντίχειρ προς τα άνω και εις θέσιν ημικατακόρυφον, ενώ η δεξιά χείρ αιωρείται ως ανωτέρω.

Κατά την παρέλασιν προ του τιμωμένου προσώπου και εις το ύψος του Β` δείκτου η Σημαία φέρεται εκ της ημικατακορύφου ( δια ζωηράς κινήσεως ) εις την κατακόρυφον θέσιν και ουχί εις την οριζόντιον. Εν συνεχεία και ευθύς ως η Σημαία διέλθει τον χώρον εις ον ίσταται το τιμώμενον πρόσωπον και δη εις το ύψος του Γ.` Δείκτου, αύτη επαναφέρέται εις την ημικατακόρυφον θέσιν. Κατά την ως άνω απόδοσιν τιμών της Σημαίας, οι παραστάται αυτής ( πλην του πρώτου δεξιά ) και ο Σημαιοφόρος θα χαιρετίζουν δια στροφής της κεφαλής των προς το τιμώμενον πρόσωπον.»

Αυτό τουλάχιστον εύκολα τοποθετείται στη χρονογραμμή της ιστορίας. Φαίνεται όμως ότι κάποιοι κλεισμένοι (στην καλύτερη περίπτωση) στη γραφειοκρατική κοσμάρα τους εμφανίζονται βασιλικότεροι του βασιλέως για να επιβεβαιώσουν ότι εργάζονται. Ούτε στάλα κριτικής προσέγγισης στη χαρτούρα που διαχειρίζονται. Άλλος ένας λόγος λοιπόν να καταργηθούν οι μαθητικές παρελάσεις. Είναι μια λύση να φύγει αυτή η χαρτούρα απ’ τα χέρια τους. Αλλιώς θα ψάχνουμε από ποια εποχή μας έστειλε η μηχανή του χρόνου τις εγκυκλίους και ποιος μακαρίτης υπουργός τις υπογράφει.

παραρλάμα

Comments

comments

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Powered by: Wordpress